søndag den 29. april 2012

Chokolade kage med smag


I fredags var jeg hjemme hos mine forældre for, at fejre min mors fødselsdag. Jeg havde lovet at medbringe desserten. Jeg ville lave noget som virkelig gav en god smags oplevelse, derfor lavede jeg denne utrolig fyldige chokolade kage. Den er lidt tung, men smager virkelig godt! Så hvis man elsker chokolade ligeså meget som mig, så er det bare med at komme igang, den er utrolig let at lave. 



Ingredienser


200 g mørk chokolade
100 g smør
200 g sukker
4 æg






Smelt smør og chokolade over et vandbad. Tag skålen af varmen og rør sukker i. Når dette er blandet godt sammen, piskes æggene i et af gangen. Dejen hældes i en rund form, beklædt med bagepapir. Jeg brugte en springform men diameter på ca. 25 cm. 




Kagen bages i ovnen ved 180 grader i ca. 30 min. Hvis kagen begynder at danne revner på toppen, er den lavet rigtig :-)


Lad kagen stå på køl et par timer, og pynt den så efter behov. Jeg brugte hakkede pistacienødder, men man kan bruge fryse tørrede hindbær eller friske bær, alt efter hvilket udseende man ønsker. 





- Pernille Elise

Ingen kommentarer:

Send en kommentar