fredag den 25. maj 2012

Hindbær koldskål



Jeg har haft en utrolig lyst til koldskål den sidste uges tid. Normalt laver jeg bare en almindelig koldskål, men den her gang ville jeg prøve noget nyt. Min veninde var så sød at fortælle mig, at føtex igår havde hindbær til den lille sum af 10 kr. Derfor blev det til hindbær koldskål.
Alle vil have koldskål i det her dejligt vejr, for mange af de færdiglavede koldskåle samt kærnemælk var revet væk i en del butikker. Dog var jeg heldig at snuppe den sidste kærnemælk i føtex igår.




Ingredienser


200 gram Hindbær (friske, men frosne, der er optøet kan også sagtens bruges)
4-5 spsk. rørsukker
3 dl. ymer
1/2 L kærnemælk
1 1/2 dl. fløde


1. Mos hindbær med en gaffel, eller evt. en stavblender.
2. Rør rørsukker i, og rør godt sammen. 
3. Bland ymer med hindbærene.


4. Kom kærnemælk og fløde i, og pisk godt sammen.
5. Server med med friske hindbær og kammerjunker. 






Velbekomme.


- Pernille Elise









Ingen kommentarer:

Send en kommentar