fredag den 8. juni 2012

Æggekage med bacon og spinat



Jeg havde en rest porre, squash, æg og bacon tilbage. Jeg valgte derfor at lave en æggekage. Det eneste jeg skulle købe var lidt frisk spinat og en mozzarella. Ellers var det lige til. Jeg havde en god dyb pande, så var der plads til lidt flere grøntsager. Sætter man panden over svag varme, kan æggekagen sagtens stå og passe sig selv indtil den er færdig. Hvis man har et låg til sin pande bliver æggekagen bedst. Man kan også sætte panden ind i ovnen hvis man ikke har meget tid.




Ingredienser


1 porre
Squash (jeg brugte ca. en halv squash)
1 løg
6 æg
Bacon i tern
Frisk spinat
Mozzarella
Basilikum til pynt


Snit grøntsagerne. Bland æg med salt og peber i en skål.




Svits løg og bacon på panden. 




Kom æggebalndingen og alle grøntsagerne på panden. Bland det godt rundt, og lad så æggekagen passe sig selv ved svag varme. Læg låg på panden, og når der ikke er mere væske på toppen, og æggekagen føles fast er den færdig.



Server den med frisk basilikum og mozzarella.
 





- Pernille Elise 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar