mandag den 30. juli 2012

Mad market i Siena, Italien

Så er jeg tilbage fra både min ferie i Italien og København. Turen til Italien forløb utrolig godt. Vejret var fantastisk det meste af tiden. Vi boede på en lille vingård i udkanten af Siena, det var et helt fantastisk sted, med pool og en virkelig flot udsigt ud over vinmarkerne. Når vi spiste "hjemme" på vingården, stod den på lækkert grilmad, selvfølgelig med vingårdens egen vin. Men jeg har selvfølgelig også været ude og udforske det italienske køkken. De følgende dage vil der komme nogle forskellige indlæg fra både ferien i Italien, og turen til København. Jeg er blevet meget inspireret, og håber at kunne diske op med nogle italienske retter her på bloggen i den nærmeste fremtid. :-) 


Siena
En af de første dage gik turen ind til Siena by, hvor der var market. Det var helt utroligt hvad man kunne købe, og alt var friskt. Der var alt både fra frugt og grønt, froskelligt kød og pålæg, oliven, ost og søde sager. Det var et godt sted at få nogle gode råvarer til en god pris. 

Det var super lækkert det hele, og der blev da også købt nogle lækkerier med hjem. Det har været en fantastisk ferie, hvilket jeg gerne vil takke min veninde Jasmina og hendes forældre for. :-)

- Pernille Elise

Ingen kommentarer:

Send en kommentar