søndag den 2. december 2012

Låge nr. 2 - Adventsdekorationen

I dag er det første søndag i advent, og derfor viser jeg i dag min egen adventsdekoration frem. Adventskransen er en af de mange juletraditioner som er der år efter år. De fire lys symbolisere de fire søndage i advent, der er inden juleaften. Traditionen stammer egentlig fra Tyskland, men man må sige vi i Danmark har taget den til os.
Jeg har valgt at stille mine lys på række, men man kan lave den som man har lyst.

Adventsdekorationen

Jeg har som sagt, valgt at stille mine lys på række. Dekorationen er pyntet med gran og andet grønt fra naturen, og forskelligt pynt. Meget af mit pynt har jeg fundet i søstrene grene, føtex eller i de gamle gemmer. Man kan for eksempel bruge kanelstænger, som samles og bindes med et stykke ståltråd, eller man kan købe nogle tørret appelsin stykker og bruge som pynt. Det er også en mulighed at benytte blomster såsom julestjerner eller små hyacinth løg. 
Man kan bruge de fleste ting, det er kun fantasien der sætter grænser. Så det er bare med at komme igang. :-)




- Pernille Elise

Ingen kommentarer:

Send en kommentar