torsdag den 9. maj 2013

Muffins med hindbær eller blåbær

Jeg har fornyligt bagt muffins med blåbær og muffins med hindbær. Opskriften er en af Mette Blomsterbergs, men med mine egne inputs. De er super nemme at lave, også når der skal laves mange. På toppen har jeg drysset hvid chokolade og hakkede mandler. 



Ingredienser
(24 stk)

500 g hvede mel
100 g grahamsmel
6 tsk. bagepulver
2 tsk. kardemomme
1 vanilje stang
3 æg str. s/m
300 g lys rør sukker
5 dl. mælk
230 g olie
100 g hvid chokolade
Hindbær (frosne kan godt bruges)
Blåbær (frosne kan godt bruges)
Hakkede mandler

  1. Bland de tørre ingredienser i en skål (mel, bagepulver og kardemomme)
  2. Kom æg og sukker i en skål, og pisk det til det har en ensartet konsistens. Flæk vaniljestangen, skrab kornene ud og bland dem med lidt sukker. Kom vaniljen op i skålen, og pisk det sammen. 
  3. Tilsæt olien lidt af gangen mens der piskes. Tilsæt mælken, igen lidt efter lidt mens der piskes. 
  4. Sigt de tørre ingredienser i skålen, og pisk det hele sammen forsigtigt. Når dejen er ensartede hældes den i sprøjtepose. 
  5. Sæt papirsforme i en muffinsforme eller i små sikikoneforme. Kom dejen i formene. Tag tre-fire hindbær eller blåbær og tryk dem ned i dejen. Drys hakket hvid chokolade og mandler på toppen. 
  6. Bag kagerne ved 180 grader i 12-15 minutter. 





- Pernille Elise

4 kommentarer:

  1. Hej Pernille,
    Jeg fandt lige din fine blog :) Håber du har det godt, og at bachelor-skrivningen går godt? Du kan evt. kigge forbi min søsters og min blog :)
    Hilsen Charlotte Sørensen

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Charlotte. :)
      Ej hvor ser jeres blog god ud, det er da en jeg lige skal følge via bloglovin :)
      Bachelor er hårdt, men tror det bliver okay :) Håber også du har det godt, og at du er glad for anlægs linjen.
      - Pernille Elise

      Slet
  2. Meget meget lækker opskrift. Ønsker at gøre det for hele familien.

    Hilsen
    Bindia
    Indisk Mad

    SvarSlet
  3. Jeg har ikke turdet give mig i kast med Mettes opskrifter endnu, men har dog et godt øje til Blomsterbergs dråbeskåle! :p

    SvarSlet